ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT
Bevezetés
Az Adatvédelmi
és adatbiztonsági szabályzat (a továbbiakban: Szabályzat) célja, hogy
biztosítsa az OviGO által végzett adatkezelési
tevékenységek tekintetében a természetes személyek alapvető jogainak és
szabadságainak védelmét, a Társaság tevékenysége során a személyes adatok
védelméhez fűződő információs önrendelkezési jog érvényesülését, továbbá, hogy
a Társaság által kezelt személyes adatok jogosulatlan felhasználásának
megakadályozása érdekében meghatározza a személyes adatok kezelése során
irányadó adatvédelmi és adatbiztonsági szabályokat. A Szabályzat kialakítja az
adatvédelem szempontjából fontos felelősségi viszonyokat.
A Szabályzat
személyi hatálya kiterjed a Társaság személyi állományára, minden
alkalmazottjára, valamint a vele szerződéses vagy egyéb kapcsolatban álló,
személyes adatkezelést végző személyekre.
A Szabályzat
az előlapon jelzett időpontban lép hatályba határozatlan időre.
A Szabályzat
tárgyi hatálya kiterjed a Társaság személyi állománya által kezelt valamennyi
személyes adatra, a rajtuk végzett adatkezelési műveletek teljes körére –
számítógépes és manuális adatkezelésre, adatfeldolgozásra -, keletkezésük,
kezelésük, feldolgozásuk helyétől, valamint megjelenési formájuktól
függetlenül.
A Szabályzat
hatálya kiterjed a Társaság egyes szervezeti egységei közötti, illetve a
Társaság által igénybevett adatfeldolgozók felé
irányuló adatáramlásra is.
A Szabályzat
alkalmazása során:
Az adatvédelmi
szabályok betartásáért a Társaság a felelős. A Társaság munkavállalói és külső
megbízottjai feladataik ellátása körében személyes és különleges adatot csak a
vonatkozó jogszabályok előírásainak betartásával kezelhetnek.
A Társaság
adatkezelést végző alkalmazottja kártérítési, szabálysértési és büntetőjogi
felelősséggel tartozik a feladat- és hatáskörének gyakorlása során tudomására
jutott személyes adatok jogszerű kezeléséért, a Társaság nyilvántartásaihoz
rendelkezésére álló hozzáférési jogosultságok jogszerű gyakorlásáért.
A Társaság
által végzett adatkezelések során az alábbi adatvédelmi alapelveknek kell
érvényesülniük.
A személyes
adatok kezelését a Társaságnak jogszerűen – megfelelő jogalapon – és
tisztességesen – az információs önrendelkezési jog/magánszféra/emberi méltóság
tiszteletben tartásával – kell végeznie.
A személyes
adatok kezelését a Társaságnak az érintett számára átlátható módon kell
végezni. A természetes személyek számára átláthatónak kell lennie, hogy a
Társaság a rájuk vonatkozó személyes adataikat hogyan gyűjti, használja fel, azokba hogy tekint bele vagy milyen egyéb módon kezeli, a
személyes adatokat milyen mértékben kezeli vagy fogja kezelni.
Az
átláthatóság elve megköveteli, hogy a személyes adatok kezelésével összefüggő
tájékoztatás, illetve kommunikáció könnyen hozzáférhető és közérthető legyen, valamint hogy azt a Társaság világosan és egyszerű
nyelvezettel fogalmazza meg. Ez az elv vonatkozik különösen az érintetteknek a
Társaság kilétéről és az adatkezelés céljáról való tájékoztatására, valamint
arra a tájékoztatásra, hogy az érintetteknek jogukban áll megerősítést és
tájékoztatást kapni a Társaságtól a róluk kezelt adatokról.
A természetes
személyt a személyes adatok kezelésével összefüggő kockázatokról, szabályokról,
garanciákról és jogokról tájékoztatni kell, valamint arról, hogy hogyan
gyakorolhatja az adatkezelés kapcsán megillető jogokat.
A Társaság
által a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig csak olyan személyes
adat kezelhető, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen
és a cél elérésére alkalmas.
A személyes
adatkezelés konkrét céljainak mindenekelőtt explicit módon megfogalmazottaknak
és jogszerűeknek, továbbá már a személyes adatok gyűjtésének időpontjában
meghatározottaknak kell lenniük.
A személyes
adatoknak a kezelésük céljára alkalmasaknak és relevánsaknak kell lenniük, az
adatok körét pedig a célhoz szükséges minimumra kell korlátozni. Ehhez pedig a
Társaságnak biztosítania kell különösen azt, hogy a személyes adatok tárolása a
lehető legrövidebb időtartamra korlátozódjon.
Személyes
adatok a Társaság által csak abban az esetben kezelhetők, ha az adatkezelés
célját egyéb eszközzel észszerű módon nem lehetséges elérni.
Annak
biztosítása érdekében, hogy a személyes adatok tárolása a szükséges időtartamra
korlátozódjon, a Társaság törlési, illetve rendszeres felülvizsgálati
határidőket állapít meg.
A személyes
adatoknak a gyűjtésük eredeti céljától eltérő egyéb célból történő kezelése a
Társaság által csak akkor megengedett, ha az adatkezelés összeegyeztethető az
adatkezelés eredeti céljaival, amelyekre a személyes adatokat eredetileg
gyűjtötték. Ebben az esetben nincs szükség attól a jogalaptól eltérő, külön
jogalapra, mint amely lehetővé tette a személyes adatok gyűjtését. Annak
megállapításához, hogy a további adatkezelés célja összeegyeztethető-e a
személyes adatok gyűjtésének eredeti céljával, a Társaság – az eredeti
adatkezelés jogszerűségére vonatkozó valamennyi előírás teljesítését követően –
figyelembe veszi többek között az eredeti célok és a tervezett további
adatkezelési célok között fennálló összefüggést, az adatgyűjtés körülményeit,
ideértve különösen az érintettnek a további adatfelhasználásra vonatkozó, a
Társasággal fennálló kapcsolatán alapuló észszerű elvárásait is, továbbá a
személyes adatok jellegét, a tervezett további adatkezelés következményeit az
érintettekre nézve, valamint a megfelelő garanciák meglétét mind az eredeti,
mind a tervezett további személyes adatkezelési műveletek során.
A pontatlan
személyes adatok helyesbítése vagy törlése érdekében minden észszerű lépést meg
kell tenni. Ha a Társaság tudomást szerez arról, hogy az általa kezelt
személyes adat hibás, hiányos vagy időszerűtlen, köteles azt helyesbíteni.
A Társaságnak
a személyes adatokat olyan módon kell kezelnie, amely biztosítja azok megfelelő
szintű biztonságát és bizalmas kezelését, többek között annak érdekében, hogy
megakadályozza a személyes adatokhoz és a személyes adatok kezeléséhez használt
eszközökhöz való jogosulatlan hozzáférést, illetve azok jogosulatlan
felhasználását.
Az adatkezelés
biztonsága körében az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendelete (a
továbbiakban: Általános Adatvédelmi Rendelet) előírja a Társaság számára, hogy
a tudomány és technológia állása és a megvalósítás költségei, továbbá az
adatkezelés jellege, hatóköre, körülményei és céljai, valamint a természetes
személyek jogaira és szabadságaira jelentett, változó valószínűségű és
súlyosságú kockázat figyelembevételével megfelelő technikai és szervezési
intézkedéseket hajtson végre annak érdekében, hogy a kockázat mértékének
megfelelő szintű adatbiztonságot garantálja, ideértve, többek között, adott
esetben:
Ezeket az
intézkedéseket a Társaság felülvizsgálja és szükség esetén naprakésszé teszi.
A biztonság
megfelelő szintjének meghatározásakor kifejezetten figyelembe kell venni az
adatkezelésből eredő olyan kockázatokat, amelyek különösen a továbbított,
tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes
megsemmisítéséből, elvesztéséből, megváltoztatásából, jogosulatlan
nyilvánosságra hozatalából vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférésből
erednek.
A Társaság
intézkedéseket hoz annak biztosítására, hogy az irányítása alatt eljáró, a
személyes adatokhoz hozzáféréssel rendelkező természetes személyek kizárólag a
Társaság utasításának megfelelően kezelhessék az említett adatokat, kivéve, ha
az ettől való eltérésre uniós vagy tagállami jog kötelezi őket.
A Társaság
felelős a személyes adatok kezelésére vonatkozó elvek betartásáért, továbbá
képesnek kell lennie e megfelelés igazolására (anyagi felelősség).
Az elszámoltathatóság
elvének lényege kettős: egyrészt azt várja el a Társaságtól, hogy kialakítsa
azokat a belső szabályokat, folyamatokat, mechanizmusokat, amelyek a
rendeletből fakadó kötelezettségek teljesítéséhez szükségesek, másrészt a
megfelelés bemutatásának képességét várja el.
A Társaság
elszámoltathatósági intézkedései különösen az alábbiak:
A személyes
adatok Társaság általi kezelése kizárólag akkor és annyiban jogszerű,
amennyiben legalább az alábbiak egyike teljesül:
Az adatkezelés
megfelelően kiválasztott jogalapja befolyásolja az érintett rendelkezésére álló
egyes jogok gyakorolhatóságát:
|
Törléshez való jog |
Adathordozhatósághoz való jog |
Tiltakozáshoz való jog |
Szerződés |
✓ |
✓ |
X |
Jogi kötelezettség |
X |
X |
X |
Jogos érdek |
✓ |
X |
✓ |
Hozzájárulás |
✓ |
✓ |
X – de! visszavonhatja |
Az adatkezelés
jogszerűnek minősül, ha arra valamely szerződés vagy szerződéskötési szándék
keretében van szükség. Ha a Társaság nem tudja bizonyítani, hogy a szerződés
fennáll, a szerződés az alkalmazandó nemzeti szerződési jog szerint érvényes,
és az adatkezelés objektíve szükséges a szerződés teljesítéséhez, meg kell
fontolnia az adatkezelés egyéb jogalapját.
Ha az
adatkezelésre a Társaságra vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése keretében
kerül sor, az adatkezelésnek az uniós jogban vagy a nemzeti jogban foglalt
jogalappal kell rendelkeznie. Az Általános Adatvédelmi Rendelet nem követeli
meg, hogy az egyes konkrét adatkezelési műveletekre külön-külön jogszabály
vonatkozzon. Elegendő lehet az is, ha egyetlen jogszabály szolgál jogalapul
több olyan adatkezelési művelethez is, amely a Társaságra vonatkozó jogi
kötelezettségen alapul.
A jogos érdek
fennállásának megállapításához a Társaságnak meg kell vizsgálnia többek között
azt, hogy az érintett az adatkezeléssel összefüggésben számíthat-e észszerűen
arra, hogy az adott célból személyes adatainak kezelésére kerülhet sor.
A Társaság
érdekének jogossága akkor állapítható meg, ha az
A jogos érdek
meglétének, az adatkezelés szükségességének, valamint az érintett
jogkorlátozása arányosságának vizsgálata ún. érdekmérlegelési teszt
elvégzésével vizsgálható, illetve igazolható.
Az
érdekmérlegelési teszt elvégzésének eljárási rendje a következő:
A 3. pont
szerinti mérlegelés elvégzése során vizsgálni kell különösen
Az
érdekmérlegelési teszt elkészítése az adatkezelési művelet végrehajtásáért
felelős önálló szervezeti egység vezetőjének felelősségi körébe tartozik. Az
érdekmérlegeléssel összefüggő tevékenységet dokumentálni kell, és az ezzel
kapcsolatos iratokat az adatvédelmi tisztviselő részére át kell adni.
A
hozzájáruláson alapuló adatkezelésre csak akkor kerülhet sor, ha az érintett
egyértelmű megerősítő cselekedettel, például írásbeli – ideértve az
elektronikus úton tett –, vagy szóbeli nyilatkozattal önkéntes, konkrét, tájékoztatáson
alapuló és egyértelmű hozzájárulását adja a természetes személyt érintő
személyes adatok kezeléséhez.
A hozzájárulás
az ugyanazon cél vagy célok érdekében végzett összes adatkezelési tevékenységre
kiterjed. Ha az adatkezelés egyszerre több célt is szolgál, akkor a
hozzájárulást az összes adatkezelési célra vonatkozóan meg kell adni.
Ha az
adatkezelés hozzájáruláson alapul, a Társaságnak képesnek kell lennie annak
igazolására, hogy az érintett személyes adatainak kezeléséhez hozzájárult.
Ha az érintett
hozzájárulását olyan írásbeli nyilatkozat keretében adja meg, amely más ügyekre
is vonatkozik, a hozzájárulás iránti kérelmet ezektől a más ügyektől
egyértelműen megkülönböztethető módon kell előadni, érthető és könnyen
hozzáférhető formában, világos és egyszerű nyelvezettel. Az érintett
hozzájárulását tartalmazó ilyen nyilatkozat bármely olyan része, amely sérti e
követelményt, kötelező erővel nem bír.
Hozzájáruláson
alapuló adatkezelés esetében a Társaság törekszik arra, hogy előre
megfogalmazott hozzájárulási nyilatkozatot biztosítson az érintett részére,
amelyet érthető és könnyen hozzáférhető formában, világos és egyszerű
nyelvezettel bocsát rendelkezésre.
Ahhoz, hogy a
hozzájárulás tájékoztatáson alapulónak minősüljön, az érintettnek legalább
tisztában kell lennie a Társaság kilétével és a személyes adatok kezelésének
céljával. A hozzájárulás megadása nem tekinthető önkéntesnek, ha az érintett
nem rendelkezik valós vagy szabad választási lehetőséggel, és nem áll módjában
a hozzájárulás anélküli megtagadása vagy visszavonása, hogy ez kárára
válna.
A hozzájárulás
nem tekinthető önkéntesnek, ha nem tesz lehetővé külön-külön hozzájárulást a
különböző személyes adatkezelési műveletekhez.
Az érintett
jogosult arra, hogy hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás
visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti
adatkezelés jogszerűségét. A hozzájárulás megadása előtt az érintettet erről
tájékoztatni kell. A hozzájárulás visszavonását ugyanolyan egyszerű módon kell
lehetővé tenni, mint annak megadását.
Az alapvető
jogok és szabadságok szempontjából a természetüknél fogva különösen érzékeny
személyes adatok egyedi védelmet igényelnek, mivel az alapvető jogokra és
szabadságokra nézve a kezelésük körülményei jelentős kockázatot
hordozhatnak.
Különleges
adatnak minősül:
Az ilyen
adatok nem kezelhetők, kivéve, ha az adatkezelés az Általános Adatvédelmi
Rendeletben meghatározott egyedi esetekben megengedett, azt is figyelembe véve,
hogy a nemzeti jog különös rendelkezéseket állapíthat meg az adatok védelmére
vonatkozóan.
A személyes
adatok ilyen különleges kategóriáinak kezelésére vonatkozó általános tilalomtól
való eltérést enged az Általános Adatvédelmi Rendelet, ha az érintett
kifejezett hozzájárulását adta az említett személyes adatok egy vagy több
konkrét célból történő kezeléséhez. A személyes adatok különleges kategóriáira
vonatkozó adatkezelési tilalomtól való eltérés szintén megengedhető, ha erről
az uniós vagy nemzeti jog rendelkezik, és ha arra megfelelő garanciák mellett
kerül sor a személyes adatok és más alapvető jogok védelme érdekében, ha ez
valamely közérdeken alapul. Eltérés alapján az ilyen személyes adatok kezelése
olyan esetekben is lehetséges, amikor az jogi igények előterjesztése,
érvényesítése, illetve védelme céljából szükséges, függetlenül attól, hogy erre
bírósági eljárás, közigazgatási, vagy egyéb, nem bírósági útra tatozó eljárás keretében kerül-e sor.
Az érintett
jogosult arra, hogy a Társaság és az annak megbízásából vagy rendelkezése
alapján eljáró adatfeldolgozó által kezelt személyes adatai
vonatkozásában
A tisztességes
és átlátható adatkezelés elve megköveteli, hogy az érintett tájékoztatást
kapjon az adatkezelés tényéről és céljairól. A Társaság olyan további
információt is az érintett rendelkezésére bocsát, amelyek a tisztességes és
átlátható adatkezelés biztosításához szükségesek, figyelembe véve a személyes
adatok kezelésének konkrét körülményeit és kontextusát. Az érintettet továbbá a
profilalkotás tényéről és annak következményeiről tájékoztatni kell. Ha a
személyes adatokat a Társaság az érintettől gyűjti, az érintettet arról is
tájékoztatni kell, hogy köteles-e a személyes adatokat közölni, valamint, hogy
az adatszolgáltatás elmaradása milyen következményekkel jár.
Az érintettre
vonatkozó személyes adatok kezelésével összefüggő tájékoztatást az adatgyűjtés
időpontjában kell az érintett részére megadni, illetve
ha az adatokat a Társaság nem az érintettől, hanem más forrásból gyűjtötte, az
ügy körülményeit figyelembe véve, észszerű határidőn belül kell megadni.
Ha a személyes
adatok jogszerűen közölhetőek más címzettel, a címzettel történő első közléskor
arról az érintettet tájékoztatni kell.
Ha a Társaság
a személyes adatokat a gyűjtésük eredeti céljától eltérő célból kívánja
kezelni, a további adatkezelést megelőzően az érintettet erről az eltérő célról
és minden egyéb szükséges tudnivalóról tájékoztatnia kell. Ha a Társaság nem
tud tájékoztatást nyújtani az érintett részére a személyes adatok eredetéről,
mivel azok különböző forrásokból származnak, általános tájékoztatást kell adni.
Mindazonáltal
a tájékoztatás nyújtására vonatkozó kötelezettség előírása nem szükséges, ha az
érintettnek ez az információ már a birtokában van, vagy ha a személyes adat
rögzítését, illetve közlését valamely jogszabály kifejezetten előírja, vagy ha
az érintett tájékoztatása lehetetlennek bizonyul vagy aránytalanul nagy
erőfeszítést igényelne.
Az alábbi
táblázat összegzi azokat az információkat, amelyekről az érintetteket
tájékoztatni kell:
Milyen információt kell megadni? |
Érintettől gyűjtött személyes
adat |
Nem az érintettől gyűjtött
személyes adat |
az adatkezelő kiléte és
elérhetőségei |
✓ |
✓ |
az adatvédelmi tisztviselő kiléte
és elérhetőségei |
✓ |
✓ |
az adatkezelés célja, valamint
jogalapja |
✓ |
✓ |
jogos érdeken alapuló adatkezelés
esetén az adatkezelő jogos érdeke |
✓ |
✓ |
az érintett személyes adatok
kategóriái |
X |
✓ |
a személyes adatok címzettjei,
illetve a címzettek kategóriái |
✓ |
✓ |
a személyes adatok harmadik
országokba vagy nemzetközi szervezetek részére történő továbbításának ténye
és a megfelelő és alkalmas garanciák megjelölése |
✓ |
✓ |
az adatkezelés időtartama |
✓ |
✓ |
érintetti jogok, ideértve a
hatósági jogorvoslathoz való jogot is |
✓ |
✓ |
hozzájáruláson alapuló
adatkezelés esetén a hozzájárulás bármely időpontban történő visszavonásához
való jog |
✓ |
✓ |
a személyes adatok forrása és
adott esetben az, hogy az adatok nyilvánosan hozzáférhető forrásokból
származnak-e |
X |
✓ |
a személyes adat szolgáltatása
jogszabályon vagy szerződéses kötelezettségen alapul vagy szerződés kötésének
előfeltétele-e, az érintett köteles-e a személyes adatokat megadni, milyen
lehetséges következményekkel járhat az adatszolgáltatás elmaradása |
✓ |
X |
automatizált döntéshozatal ténye,
ideértve a profilalkotást is, valamint az alkalmazott logikára és arra
vonatkozó érthető információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen
jelentőséggel, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel bír |
✓ |
✓ |
Az alábbi
táblázat összefoglalja azokat az időpontokat, amikor az érintetteket tájékoztatni
kell:
Mikor
kell az információt megadni? |
|
Érintettől gyűjtött személyes
adat |
a személyes adatok megszerzésének
időpontjában |
Nem az érintettől gyűjtött
személyes adat |
a személyes adatok megszerzésétől
számított észszerű határidőn, de legkésőbb egy hónapon belülha
a személyes adatokat az érintettel való kapcsolattartás céljára használja a
Társaság, legalább az érintettel való első kapcsolatfelvétel alkalmávalha várhatóan más címzettel is közli az adatokat
a Társaság, legkésőbb a személyes adatok első alkalommal való közlésekor |
Az
átláthatóság elve megköveteli, hogy az érintettnek nyújtott tájékoztatás tömör,
könnyen hozzáférhető és könnyen érthető legyen, valamint
hogy azt a Társaság világos és közérthető nyelven fogalmazza meg. Az ilyen
tájékoztatás nyújtható elektronikus formátumban is, így például közölhető a
Társaság honlapján.
Az érintett
jogosult arra, hogy hozzáférjen a rá vonatkozóan gyűjtött adatokhoz, valamint
arra, hogy egyszerűen és észszerű időközönként, az adatkezelés jogszerűségének
megállapítása és ellenőrzése érdekében gyakorolja e jogát. E jogát oly módon
kell biztosítani, hogy az érintett más személy adatait ne ismerhesse meg.
A
hozzáféréshez való jog érvényesülése érdekében az érintettet kérelmére a
Társaság tájékoztatja arról, hogy személyes adatait maga a Társaság, illetve a
megbízásából vagy rendelkezése alapján eljáró adatfeldolgozó kezeli-e.
Minden
érintett számára biztosítani kell a jogot arra, hogy megismerje különösen
Ha a Társaság
nagy mennyiségű információt kezel az érintettre vonatkozóan, kérheti az
érintettet, hogy az információk közlését megelőzően pontosítsa, hogy kérése
mely információkra vagy mely adatkezelési tevékenységekre vonatkozik.
A Társaságnak
a tájékoztatást díjmentesen, indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen
a kérelem beérkezésétől egy hónapon belül írásban postai úton, vagy ha az
érintett a kérelmet elektronikus úton nyújtotta be, elektronikus úton kell
megadnia.
A
tájékoztatást a Társaság megtagadhatja, ha
Ha a Társaság
nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán, késedelem nélkül, de
legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az
érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az
érintett panaszt nyújthat be a Hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati
jogával.
A Társaság az
adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett
rendelkezésére bocsátja. Az érintett által kért további másolatokért a Társaság
adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel. Ha az
érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információkat széles
körben használt elektronikus formátumban kell rendelkezésre bocsátani, kivéve,
ha az érintett másként kéri. A másolat igénylésére vonatkozó jog nem érintheti
hátrányosan mások jogait és szabadságait.
A
helyesbítéshez való jog érvényesülése érdekében a Társaság, ha az általa,
illetve a megbízásából vagy rendelkezése alapján eljáró adatfeldolgozó által
kezelt személyes adatok pontatlanok, helytelenek vagy hiányosak, azokat –
különösen az érintett kérelmére – haladéktalanul pontosítja vagy helyesbíti,
illetve ha az az adatkezelés céljával összeegyeztethető, az érintett által
rendelkezésére bocsátott további személyes adatokkal vagy az érintett által a
kezelt személyes adatokhoz fűzött nyilatkozattal kiegészíti. A valóságnak nem
megfelelő adatot a Társaság – amennyiben a szükséges adatok rendelkezésre
állnak (pl. közhiteles nyilvántartásból) – köteles helyesbíteni.
Mentesül e
kötelezettség alól a Társaság, ha
Ha a Társaság
az általa, illetve a megbízásából vagy rendelkezése alapján eljáró
adatfeldolgozó által kezelt személyes adatokat helyesbíti, annak tényéről és a
helyesbített személyes adatról tájékoztatja azt az adatfeldolgozót, amely
részére a helyesbítéssel érintett személyes adatot továbbította.
Ha a Társaság
nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán, késedelem nélkül, de
legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az
érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az
érintett panaszt nyújthat be a Hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati
jogával.
A törléshez
való jog érvényesítése érdekében a Társaság indokolatlan késedelem nélkül törli
az érintett személyes adatait, ha
Ugyanakkor a
személyes adatok törlésére irányadó fenti szabály nem alkalmazandó, ha az
adatkezelés valamely jogi kötelezettségnek való megfelelés miatt, illetve jogi
igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez szükséges.
Ha a Társaság
az általa, illetve a megbízásából vagy rendelkezése szerint eljáró
adatfeldolgozó által kezelt személyes adatokat törli, ezen intézkedés tényéről
és annak tartalmáról értesíti azon adatfeldolgozókat, amelyek részére az adatot
ezen intézkedését megelőzően továbbította, annak érdekében, hogy azok a törlést
a saját adatkezelésük tekintetében végrehajtsák.
Ha a Társaság
nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán, késedelem nélkül, de
legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az
érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az
érintett panaszt nyújthat be a Hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati
jogával.
A Társaság
minden olyan címzettet tájékoztat a törlésről, akivel, illetve amellyel a
személyes adatot közölte, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul
nagy erőfeszítést igényel. Az érintettet kérésére a Társaság tájékoztatja e
címzettekről.
Az adatkezelés
korlátozásához való jog érvényesülése érdekében a Társaság korlátozza az
adatkezelést
és az érintett
ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását
a törlés mellőzését megalapozó jogos érdek (pl. jogi igény előterjesztése)
fennállásának időtartamára,
Az adatkezelés
korlátozásának időtartama alatt a korlátozással érintett személyes adatokkal a
Társaság, illetve az általa megbízott vagy rendelkezése alapján eljáró
adatfeldolgozó a tároláson túl egyéb adatkezelési műveletet kizárólag az
érintett hozzájárulásával, az érintett jogos érdekének érvényesítése céljából
vagy törvényben, nemzetközi szerződésben, illetve az Európai Unió kötelező jogi
aktusában meghatározottak szerint végezhet.
A Társaság az
érintettet, akinek a kérésére korlátozták az adatkezelést, az adatkezelés
korlátozásának feloldásáról előzetesen tájékoztatja.
A személyes
adatok kezelésének korlátozására alkalmazott módszerek közé tartozhat többek
között a szóban forgó személyes adatoknak egy másik adatkezelő rendszerbe
történő ideiglenes áthelyezése vagy a felhasználók számára való
hozzáférhetőségük megszüntetése. Az adatkezelés korlátozását az automatizált
nyilvántartási rendszerekben alapvetően technikai eszközökkel kell biztosítani,
oly módon, hogy a személyes adatokon további adatkezelési műveleteket ne
végezzenek el és azokat ne lehessen megváltoztatni. Azt a tényt, hogy a
személyes adatok kezelése korlátozott, egyértelműen jelezni kell a rendszerben.
Ha a Társaság
nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán, késedelem nélkül, de
legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az
érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az
érintett panaszt nyújthat be a Hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati
jogával.
A Társaság
minden olyan címzettet tájékoztat a korlátozásról, akivel, illetve amellyel a
személyes adatot közölte, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy
aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az érintettet kérésére a Társaság
tájékoztatja e címzettekről.
Ha a személyes
adatok kezelése automatizált módon történik, az érintettek számára – a saját
adataik feletti rendelkezés további erősítése érdekében – lehetővé kell tenni
azt is, hogy az általuk a Társaság rendelkezésére bocsátott, rájuk vonatkozó
személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható és interoperábilis formátumban megkapják, és azokat egy másik
adatkezelő részére továbbítsák.
Egy dokumentum
akkor tekinthető számítógéppel olvasható formátumú dokumentumnak, ha olyan
fájlformátumú, amely lehetővé teszi a szoftveres alkalmazások számára, hogy a
benne lévő egyedi adatokat könnyen azonosítsák, felismerjék és kinyerjék.
Az interoperabilitás az eltérő és különböző szervezetek
együttműködési képessége a kölcsönösen hasznos és kölcsönösen megállapított
közös célok érdekében, ideértve az információk és ismeretek megosztását a
szervezetek között az általuk támogatott munkafolyamatokon keresztül, a saját
IKT-rendszereik közötti adatcsere segítségével.
Ez a jog abban
az esetben gyakorolható, ha az érintett a személyes adatokat a hozzájárulása
alapján bocsátotta rendelkezésre, illetve ha az
adatkezelés szerződés teljesítéséhez szükséges. E jog nem gyakorolható akkor,
ha az adatkezelés jogalapja a hozzájárulástól vagy szerződéstől eltérő egyéb
jogalap.
Ha egy adott
személyes adatállomány egynél több érintettre vonatkozik, a személyes adatok
megszerzéséhez való jog nem sértheti az egyéb érintettek jogait.
Az érintett
jogosult arra, hogy az adatokat az adatkezelők egymás között közvetlenül
továbbítsák, ha ez technikailag megvalósítható.
A Társaságnak
a kérelmet díjmentesen, indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a
kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül teljesítenie kell.
Ha a Társaság
nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán, késedelem nélkül, de
legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapno
belül tájékoztatja az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint
arról, hogy az érintett panaszt nyújthat be a Hatóságnál, és élhet bírósági
jogorvoslati jogával.
Bármely
érintett számára akkor is biztosítani kell a jogot arra, hogy az egyedi
helyzetére vonatkozó adatok kezelése ellen tiltakozzon, ha a személyes adatok
jogszerűen kezelhetők, mert az adatkezelésre a Társaság vagy egy harmadik fél
jogos érdekei alapján van szükség. Ebben az esetben a Társaság a személyes
adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha bizonyítja, hogy az adatkezelést
olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják,
amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival
szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy
védelméhez kapcsolódnak.
A Társaságnak
a tiltakozáshoz való jogra legkésőbb az érintettel való első kapcsolatfelvétel
során kifejezetten fel kell hívnia annak figyelmét, és az erre vonatkozó
tájékoztatást egyértelműen és minden más információtól elkülönítve kell
megjeleníteni.
A Társaságnak
a kérelmet díjmentesen, indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a
kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül teljesítenie kell.
Ha a Társaság
nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán, késedelem nélkül, de
legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az
érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az
érintett panaszt nyújthat be a Hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati
jogával.
Ha a Társaság
egyetért a tiltakozási kérelemmel, az adatkezelést megszünteti, és a
tiltakozásról, illetve intézkedéséről értesíti mindazokat, akik részére
korábban az adatokat továbbította.
Az érintett
jogainak érvényesítése érdekében
A Hatóság az
érintett panaszát csak abban az esetben vizsgálja ki, amennyiben a Hatóságnál
tett bejelentését megelőzően már megkereste a Társaságot a bejelentésben
megjelölt jogainak gyakorlásával kapcsolatban.
A Nemzeti
Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elérhetőségei:
Cím: 1055
Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Levélcím: 1363
Budapest, Pf. 9
Telefon: +36
30 683-5969; +36 30 549-6838; +36 1 391 1400
Fax: +36 1
391-1410
E-mail:
ugyfelszolgalat@naih.hu
Honlap:
http://naih.hu
A Hatóság
vizsgálati hatáskörében eljárva:
A Hatóság
korrekciós hatáskörében eljárva:
A Hatósághoz
forduláshoz való jog sérelme nélkül, az érintett hatékony bírósági
jogorvoslatra jogosult, ha megítélése szerint a Munkáltató a személyes adatait
a személyes adatok kezelésére vonatkozó, jogszabályban vagy az Európai Unió
kötelező jogi aktusában meghatározott előírások megsértésével kezeli, illetve ha megítélése szerint személyes adatainak az
Általános Adatvédelmi Rendeletnek nem megfelelő kezelése következtében
megsértették az általános adatvédelmi rendelet szerinti jogait.
A pert az
érintett – választása szerint – a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint
illetékes törvényszék előtt is megindíthatja.
Az érintett
által a jogai gyakorlásával kapcsolatos levelet, amennyiben azt nem az
adatvédelmi tisztviselőnek címezték, részére haladéktalanul továbbítani
szükséges. Amennyiben a levél tartalmi beazonosítása kétséges, úgy azzal
kapcsolatban ki kell kérni az adatvédelmi tisztviselő véleményét.
Az érintettet
megillető jogokkal kapcsolatos igény érvényesítésének teljesítésére kizárólag
az érintettek adatainak védelmét szolgáló adatbiztonsági követelményeket szem
előtt tartva, csak a kérelmező megfelelő azonosítása esetén van lehetőség.
Az adatvédelmi
tisztviselő az érintett megkeresésére vonatkozó válaszlevél-tervezetet a
legrövidebb időn belül, de legkésőbb a beérkezést követő 20 napon belül –
jóváhagyás céljából – a Társaság adatvédelmi kapcsolattartója útján megküldi a
Társaság vezető tisztségviselője részére. A jóváhagyott válaszlevelet az
adatvédelmi tisztviselő megküldi az érintett részére.
Megalapozatlan
vagy egy éven belüli azonos adatkörre vonatkozó kérelem esetén a Társaság díjat
számíthat fel a kérelem teljesítésére tekintettel, vagy a kérelmet
elutasíthatja. A költségtérítés mértékét a vezető tisztségviselő évente
határozza meg, és intézkedik annak közzététele január 31-ig történő közzététele
iránt.
A Társaság
adatvédelmi kapcsolattartója, az adatvédelmi tisztviselő kérelmére, bedolgozást
nyújt az érintetti igény érvényesítéssel kapcsolatos eljárásban, valamint a
megalapozatlanságra, a túlzó jellegre alapított megtagadás, illetve a
költségfelszámolás okának bizonyítása érdekében az eljárásra vonatkozó
dokumentumokat bocsát rendelkezésére.
Az adatvédelmi
tisztviselő feladata, hogy haladéktalanul értesítse a helyesbítés, a korlátozás
és a törlés végrehajtásáról az érintettet, továbbá minden olyan címzettet,
akinek az adatok adatkezelés céljából továbbításra kerültek.
Az érintett
személyes adatai kezelésének megsértésével kapcsolatban indult bármely
eljárásról az adatvédelmi kapcsolattartó értesíti az adatvédelmi tisztviselőt.
A Társaság a bizonyítási eljáráshoz szükséges minden lényeges adatot,
információt – különösen szabályzatot, naplóbejegyzést – a Társaságot képviselő
személy részére rendelkezésre bocsát. Az eljárással kapcsolatos feladatokat az
adatvédelmi tisztviselő koordinálja.
A Társaság az
érintetti kérelmekről az 1. melléklet szerint nyilvántartást vezet.
Az érintett
jogosult arra, hogy ne terjedjen ki rá az olyan, kizárólag automatizált
adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely rá
nézve joghatással járna (pl. befolyásolja szerződéses jogait) vagy őt
hasonlóképpen jelentős mértékben érintené (pl. e-toborzás történik humán
beavatkozás nélkül). E szabály nem alkalmazandó abban az esetben, ha a döntés:
Ha az
automatizált döntéshozatal az érintett és a Társaság közötti szerződés
megkötése vagy teljesítése érdekében szükséges, illetve az érintett kifejezett
hozzájárulásán alapul, a Társaság köteles megfelelő intézkedéseket tenni az
érintett jogainak, szabadságainak és jogos érdekeinek védelme érdekében,
ideértve az érintettnek legalább azt a jogát, hogy a Társaság részéről emberi
beavatkozást kérjen, álláspontját kifejezze, és a döntéssel szemben kifogást
nyújtson be.
Az alábbi
táblázat összegzi a profilalkotás és az automatizált döntéshozatal közötti
eltéréseket:
Profilalkotás |
Automatizált döntéshozatal |
Személyes jellemzők automatizált
értékelése, amelyet az egyén értékelésére, viselkedésének előrejelzésére
használnak |
Kizárólag automatizált
folyamatban hozott, joghatással járó döntés is születik a profilalkotáson túl |
Adatvédelmi hatásvizsgálatAdatvédelmi
tisztviselő szakmai tanácsaTájékoztatás a
profilalkotás módszeréről |
Adatvédelmi hatásvizsgálatAdatvédelmi
tisztviselő szakmai tanácsaTájékoztatás a
profilalkotás módszerérőlJogalap kifejezett
hozzájárulás, szerződés vagy jogszabály |
Beskatulyáz és valaki ebből
esetleg következtetéseket von le |
A beskatulyázásnak gépi úton
megállapított (kikalkulált) következménye van |
Automatizált
döntéshozatal esetében – ideértve a profilalkotást is – a Társaságnak
adatvédelmi hatásvizsgálatot kell végeznie.
A Társaság
elláthat adatfeldolgozói tevékenységet, és az adatkezelési tevékenységeihez
adatfeldolgozót vehet igénybe. Az adatfeldolgozási tevékenységet szerződésben
kell rögzíteni. Az adatfeldolgozásra vonatkozó szerződés előkészítésébe az
adatvédelmi tisztviselőt be kell vonni.
Ha a Társaság
adatfeldolgozót bíz meg az adatkezelési tevékenységek elvégzésével, csakis
olyan adatfeldolgozókat vehet igénybe, amelyek megfelelő garanciákat nyújtanak
– különösen a szakértelem, a megbízhatóság és az erőforrások tekintetében –
arra vonatkozóan, hogy az Általános Adatvédelmi Rendelet követelményeinek
teljesülését biztosító technikai és szervezési intézkedéseket végrehajtják,
ideértve az adatkezelés biztonságát is.
Az
adatfeldolgozó a Társaság előzetesen írásban tett eseti vagy általános
felhatalmazása nélkül további adatfeldolgozót nem vehet igénybe. Az általános
írásbeli felhatalmazás esetén az adatfeldolgozó tájékoztatja a Társaságot
minden olyan tervezett változásról, amely további adatfeldolgozók
igénybevételét vagy azok cseréjét érinti, ezzel biztosítva lehetőséget a
Társaságnak arra, hogy ezekkel a változtatásokkal szemben kifogást emeljen.
A Társaság
kötelezettségei teljesítésének bizonyítására felhasználható, ha az
adatfeldolgozó csatlakozik valamelyik jóváhagyott magatartási kódexhez vagy
jóváhagyott tanúsítási mechanizmushoz.
Az adatkezelés
adatfeldolgozó általi elvégzését uniós vagy tagállami jog alapján létrejött
szerződés vagy egyéb jogi aktus szabályozza, amely köti az adatfeldolgozót az adatkezelővel
szemben, meghatározza az adatkezelés tárgyát és időtartamát, az adatkezelés
jellegét és céljait, a személyes adatok típusát és az érintettek kategóriáit,
figyelembe véve az adatfeldolgozóra az elvégzendő adatkezelés kapcsán háruló
konkrét feladatokat és felelősségeket, valamint az érintettek jogait és
szabadságait érintő kockázatot is.
Az alábbi
táblázat összegzi azokat a tartalmi követelményeket, amelyeket az
adatfeldolgozói szerződésben rögzíteni kell:
|
Tartalmi elemek |
Kötelezően feltüntetendő adatok |
az adatfeldolgozás tárgya és
időtartama |
az adatfeldolgozás jellege és
célja |
|
az adatfeldolgozással érintett
személyes adatok típusa, az érintettek kategóriái |
|
az adatkezelő jogai és
kötelezettségei |
|
Kötelező szerződési feltételek |
az adatfeldolgozó a személyes
adatokat kizárólag az adatkezelő írásbeli utasításai alapján kezeli |
az adatfeldolgozó biztosítja azt,
hogy a személyes adatok kezelésére feljogosított személyek titoktartási kötelezettséget
vállalnak vagy jogszabályon alapuló megfelelő titoktartási kötelezettség
alatt állnak |
|
az adatfeldolgozó megfelelő
technikai és szervezési intézkedéseket hajt végre annak érdekében, hogy a
kockázat mértékének megfelelő szintű adatbiztonságot garantálja |
|
az adatfeldolgozó kizárólag az
adatkezelő előzetesen írásban tett eseti vagy általános felhatalmazása
alapján vehet igénybe további adatfeldolgozót |
|
az adatfeldolgozó köteles
együttműködni az adatkezelővel az adatalanyi jogok gyakorlásához kapcsolódó
kérelmek megválaszolása tekintetében |
|
az adatfeldolgozó köteles
segíteni az adatkezelőt kötelezettségeinek (adatbiztonság, adatvédelmi
incidenskezelés, adatvédelmi hatásvizsgálat) teljesítésében |
|
az adatfeldolgozó az adatkezelési
szolgáltatás nyújtásának befejezését követően az adatkezelő döntése alapján
minden személyes adatot töröl vagy visszajuttat az adatkezelőnek, és törli a
meglévő másolatokat |
|
az adatkezelő rendelkezésére
bocsát minden olyan információt, amely az Általános Adatvédelmi Rendelet 28.
cikkében meghatározott kötelezettségek teljesítésének igazolásához szükséges,
továbbá amely lehetővé teszi és elősegíti az adatkezelő által vagy az általa
megbízott más ellenőr által végzett auditokat, beleértve a helyszíni
vizsgálatokat is |
|
Adatfeldolgozó közvetlen
felelőssége |
az adatfeldolgozó a személyes
adatokat kizárólag az adatkezelő írásbeli utasításai alapján kezeli |
az adatfeldolgozó kizárólag az
adatkezelő előzetesen írásban tett eseti vagy általános felhatalmazása
alapján vehet igénybe további adatfeldolgozót |
|
az adatfeldolgozó feladatai
végrehajtása során a felügyeleti hatósággal – annak megkeresése alapján –
együttműködik |
|
az adatfeldolgozó megfelelő
technikai és szervezési intézkedéseket hajt végre annak érdekében, hogy a
kockázat mértékének megfelelő szintű adatbiztonságot garantálja |
|
az adatfeldolgozó nyilvántartást
vezet az adatkezelő nevében végzett adatkezelési tevékenységek minden
kategóriájáról |
|
az adatfeldolgozó az adatvédelmi
incidenst, az arról való tudomásszerzését követően indokolatlan késedelem
nélkül bejelenti az adatkezelőnek (rendezni kell az incidenskezelési
gyakorlatot) |
|
az adatfeldolgozó adatvédelmi
tisztviselőt jelöl ki az Általános Adatvédelmi Rendeletben előírt esetekben |
|
ha az adatfeldolgozó az Általános
Adatvédelmi Rendelet 28. cikkét sértve maga határozza meg az adatkezelés
céljait és eszközeit, akkor őt az adott adatkezelés tekintetében
adatkezelőnek kell tekinteni |
|
Egyéb szerződéses feltételek |
az adatfeldolgozó alanya lehet a
felügyeleti hatóság vizsgálati/korrekciós hatáskörében lefolytatott
eljárásának |
az adatfeldolgozó közigazgatási
bírsággal sújtható, ha megsérti az Általános Adatvédelmi Rendelet előírásait |
|
az adatfeldolgozóval szemben az
Általános Adatvédelmi Rendelet megsértése esetén további szankciók is
alkalmazhatók |
|
az adatfeldolgozó felelősséggel
tartozik az adatkezelés által okozott károkért, ha nem tartotta be az
Általános Adatvédelmi Rendeletben meghatározott, kifejezetten az
adatfeldolgozókat terhelő kötelezettségeket, vagy ha az adatkezelő jogszerű
utasításait figyelmen kívül hagyta vagy azokkal ellentétesen járt el |
|
az Általános Adatvédelmi Rendelet
megszegéséből eredő felelősségi és kártalanítási szabályokat szerződésben
kell rögzíteni |
Az adatkezelésnek
a Társaság nevében való elvégzését követően az adatfeldolgozó a Társaság
választása szerint visszaszolgáltatja vagy törli a személyes adatokat, kivéve,
ha az adatfeldolgozóra alkalmazandó uniós vagy nemzeti jog előírja azok
tárolását.
A biztonság
fenntartása és az Általános Adatvédelmi Rendeletet sértő adatkezelés megelőzése
érdekében a Társaság vagy az adatfeldolgozó értékeli az adatkezelés
természetéből fakadó kockázatokat, és az e kockázatok csökkentését szolgáló
intézkedéseket, például titkosítást alkalmaz. Ezek az intézkedések biztosítják
a megfelelő szintű biztonságot – ideértve a bizalmas kezelést is –, figyelembe
véve a tudomány és technológia állását, valamint a végrehajtás kockázatokkal és
a védelmet igénylő személyes adatok jellegével összefüggő költségeit. Az
adatbiztonsági kockázat felmérése során a személyes adatok kezelése jelentette
olyan kockázatokat (például a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt
személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítése, elvesztése,
megváltoztatása, jogosulatlan közlése vagy az azokhoz való jogosulatlan
hozzáférés) mérlegelni kell, amelyek fizikai, vagyoni vagy nem vagyoni károkhoz
vezethetnek.
Minden
adatkezelő – így a Társaság is – és adatfeldolgozó az Általános Adatvédelmi
Rendeletnek való megfelelés bizonyítása érdekében nyilvántartást vezet a
hatásköre alapján végzett adatkezelési tevékenységekről. Az adatkezelő és az
adatfeldolgozó köteles a Hatósággal együttműködni és ezeket a nyilvántartásokat
kérésre hozzáférhetővé tenni az érintett adatkezelési műveletek ellenőrzése
érdekében.
Az adatkezelői
nyilvántartásban a Társaság rögzíti:
Az
adatfeldolgozói nyilvántartásban az adatfeldolgozó rögzíti:
A Társaság az
adatkezeléseiről a 2-3. mellékletben meghatározott nyilvántartásokat vezet. E
nyilvántartásokat a Hatóság kérésére be kell mutatni.
A természetes
személyeket személyes adataik kezelése tekintetében megillető jogok és
szabadságok védelme megköveteli az Általános Adatvédelmi Rendelet
követelményeinek teljesítését biztosító megfelelő technikai és szervezési
intézkedések meghozatalát. Ahhoz, hogy a Társaság igazolni tudja az Általános
Adatvédelmi Rendeletnek való megfelelést, olyan belső szabályokat kell
alkalmaznia, valamint olyan intézkedéseket kell végrehajtania, amelyek
teljesítik különösen a beépített és az alapértelmezett adatvédelem
elveit.
Az említett
intézkedések magukban foglalhatják
A Társaság a
tudomány és technológia állása és a megvalósítás költségei, továbbá az
adatkezelés jellege, hatóköre, körülményei és céljai, valamint a természetes
személyek jogaira és szabadságaira jelentett, változó valószínűségű és
súlyosságú kockázat figyelembevételével mind az adatkezelés módjának
meghatározásakor, mind pedig az adatkezelés során olyan megfelelő technikai és
szervezési intézkedéseket hajt végre, amelyek célja egyrészt az adatvédelmi
elvek, például az adattakarékosság hatékony megvalósítása, másrészt az
Általános Adatvédelmi Rendeletben foglalt követelmények teljesítéséhez és az
érintettek jogainak védelméhez szükséges garanciák beépítése az adatkezelés
folyamatába.
A Társaság
megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket hajt végre annak
biztosítására, hogy alapértelmezés szerint kizárólag olyan személyes adatok
kezelésére kerüljön sor, amelyek az adott konkrét adatkezelési cél
szempontjából szükségesek. Ez a kötelezettség vonatkozik a gyűjtött személyes
adatok mennyiségére, kezelésük mértékére, tárolásuk időtartamára és
hozzáférhetőségükre. Ezek az intézkedések különösen azt kell, hogy biztosítsák,
hogy a személyes adatok alapértelmezés szerint a természetes személy
beavatkozása nélkül ne válhassanak hozzáférhetővé meghatározatlan számú személy
számára.
A jóváhagyott
tanúsítási mechanizmus felhasználható annak bizonyítása részeként, hogy a
Társaság teljesíti a beépített és alapértelmezett adatvédelem követelményeit.
Az adatvédelmi
hatásvizsgálat célja az adatkezelés jellegének feltárása, szükségességének és
arányosságának vizsgálata, valamint a személyes adatok kezeléséből eredően a
természetes személyek jogait és szabadságait érintő kockázatok kezelésének
elősegítése e kockázatok értékelésével és a kezelésükre szolgáló intézkedések
meghatározásával.
Az adatvédelmi
hatásvizsgálatra vonatkozó előírások be nem tartása esetén a Hatóság bírságot
szabhat ki. Amennyiben az adatkezelést kötelező adatvédelmi hatásvizsgálatnak
alávetni, annak elmulasztása, helytelen elvégzése, vagy szükség esetén a
Hatósággal való egyeztetés elmulasztása közigazgatási bírsággal sújtható,
amelynek összege legfeljebb 10 millió euró, illetve a vállalkozások esetében az
előző pénzügyi év teljes éves világpiaci forgalmának legfeljebb 2%-a; a kettő
közül a magasabb összeget kell kiszabni.
Az Általános
Adatvédelmi Rendelet arra kötelezi az adatkezelőket, hogy a rendelkezései
betartásának biztosítása és bizonyítása céljából hajtsanak végre megfelelő
intézkedéseket, többek között a természetes személyek jogaira és szabadságaira
jelentett, változó valószínűségű és súlyosságú kockázat figyelembevételével. Az
adatkezelőknek az adatvédelmi hatásvizsgálat elvégzésére vonatkozó
kötelezettségét a személyes adatok kezeléséből eredő kockázatok megfelelő
kezelésére vonatkozó általános kötelezettséggel összefüggésben kell értelmezni.
A „kockázat”
olyan eshetőség, amely a súlyosság és valószínűség szempontjából jellemez
valamilyen eseményt és annak következményeit. A „kockázatkezelés” viszont a
Társaság kockázati vonatkozású irányítására és ellenőrzésére szolgáló
összehangolt tevékenységek összességeként határozható meg.
Az érintettek
jogaira és szabadságaira való utalás elsősorban az adatvédelemhez és a
magánélet tiszteletben tartásához való joghoz kapcsolódik, de érinthet más alapvető
jogokat, úgymint a szólásszabadságot, a gondolatszabadságot, a mozgás
szabadságát, a hátrányos megkülönböztetés tilalmát, a szabadsághoz való jogot,
valamint a lelkiismereti és vallásszabadságot is.
Az adatvédelmi
hatásvizsgálatok azoknak az új helyzeteknek a módszeres elemzésére irányulnak,
amelyek a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve magas
kockázattal járhatnak, ezért a már vizsgált esetekben (vagyis meghatározott
körülmények között és konkrét céllal végzett adatkezelési műveletnél) nincs
szükség adatvédelmi hatásvizsgálatra.
A
kockázatalapú megközelítéssel összhangban nem mindegyik adatkezelési művelet
esetében kötelező adatvédelmi hatásvizsgálatot végezni. Ehelyett csak akkor van
szükség adatvédelmi hatásvizsgálatra, ha az adatkezelés valamely fajtája
valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és
szabadságaira nézve.
A Társaságnak
folyamatosan értékelnie kell az adatkezelési tevékenységeikből eredő
kockázatokat, hogy felismerje, ha az adatkezelés valamely fajtája
valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és
szabadságaira nézve.
Adatvédelmi hatásvizsgálatot különösen az alábbi esetekben kell elvégezni:
Előfordulhatnak
olyan magas kockázatú adatkezelési műveletek, amelyek ugyan nem szerepelnek a
felsorolásban, mégis hasonlóan nagy kockázattal járnak. Az ilyen adatkezelési
műveletek esetében szintén adatvédelmi hatásvizsgálatot kell végezni.
Az alábbiakban
összegzett szempontoknak megfelelő adatkezelés esetében lehet szükséges az
adatvédelmi hatásvizsgálat elvégzése. Minél több szempontnak felel meg az
adatkezelés, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy magas kockázattal jár az
érintettek jogaira és szabadságaira nézve.
Értékelés vagy pontozás, ideértve
a profilalkotást is |
különösen az érintett munkahelyi
teljesítményére, gazdasági helyzetére, egészségi állapotára, személyes
preferenciáira vagy érdeklődési körökre, megbízhatóságra vagy viselkedésre,
tartózkodási helyére vagy mozgására vonatkozó jellemzők alapján |
|
|
Joghatással vagy hasonló jelentős
hatással járó automatizált döntéshozatal |
adatkezelés, amelynek célja a
természetes személy tekintetében joghatással bíró vagy a természetes személyt
hasonlóképpen jelentős mértékben érintő döntések meghozatala 🡪 az
adatkezelés adott esetben például egyének kirekesztését vagy hátrányos
megkülönböztetését eredményezheti |
Módszeres megfigyelés |
érintettek megfigyelése, nyomon
követése vagy ellenőrzése céljából végzett adatkezelés, többek között a
hálózatokon keresztüli adatgyűjtés vagy a nyilvános helyek nagymértékű,
módszeres megfigyelése 🡪 az ilyen jellegű megfigyelés azért tartozik
a figyelembe veendő szempontok közé, mivel a személyes adatok gyűjtése olyan
körülmények között folyhat, ahol előfordulhat, hogy az érintettek nem tudják,
ki gyűjti és hogyan használja fel adataikat |
Különleges adatok vagy fokozottan
személyes jellegű adatok |
bizonyos adatkategóriák
tekinthetők úgy, hogy fokozzák az egyének jogait és szabadságait érintő
lehetséges kockázatokat 🡪 ezek a személyes adatok különlegesnek
minősülhetnek, mivel otthoni vagy magánjellegű tevékenységekhez kapcsolódnak
(például elektronikus hírközlési tevékenységekhez, amelyek bizalmassága
védendő), kihatnak valamely alapvető jog gyakorlására (például helymeghatározó
adatok, amelyek gyűjtése megkérdőjelezi a mozgás szabadságát), vagy az őket
érintő jogsértések egyértelműen súlyos hatást gyakorolnak az érintett
mindennapi életére (például pénzügyi adatok, amelyek csalásra használhatók) |
Nagy számban kezelt adatok |
az alábbi tényezőket kell
figyelembe venni annak megállapításakor, hogy az adatkezelés nagy számban történik-e:a) az érintettek
száma konkrét számadatként vagy a lakosság arányábanb)
a kezelt adatok mennyisége vagy adatfajták körec)
az adatkezelési tevékenység időtartama vagy állandó jelleged) az adatkezelési
tevékenység földrajzi kiterjedése |
|
|
Adatkészletek egymással való
megfeleltetése vagy összevonása |
például két vagy több, különböző
célokból, illetve eltérő adatkezelők által végzett adatkezelési műveletből
származó adatokkal, az érintett észszerű elvárásait meghaladó módon |
Új technológiai vagy szervezési
megoldások innovatív használata vagy alkalmazása |
az ilyen technológiák
használatához újfajta adatgyűjtési és felhasználási formák kapcsolódhatnak,
ami magas kockázattal járhat az egyének jogaira és szabadságaira nézve 🡪
az új technológiák bevezetésének személyes és társadalmi következményei tehát
beláthatatlanok lehetnek 🡪 az adatvédelmi hatásvizsgálat révén az
adatkezelő megismerheti és orvosolhatja az ilyen jellegű kockázatokat |
Kiszolgáltatott helyzetben lévő
érintettekkel kapcsolatos adatok |
az ilyen jellegű adatok kezelése
azért tartozik a figyelembe veendő szempontok közé, mivel nincs hatalmi
egyensúly az érintettek és az adatkezelő között, ami azt jelenti, hogy az
egyének adott esetben nem tudják adataik kezelését könnyen engedélyezni vagy
ellenezni, illetve nem tudják a jogaikat gyakorolni 🡪 a
kiszolgáltatott helyzetben lévő érintettek közé sorolhatók a gyermekek, a
munkavállalók, a lakosság különleges védelmet igénylő, kiszolgáltatottabb
helyzetben lévő rétegei, valamint az egyének minden
olyan esetben, amikor az érintett és az adatkezelő közötti kapcsolatban
egyenlőtlen helyzet alakul ki |
Az adatkezelés önmagában véve
megakadályozza, hogy az érintetteka jogaikat
gyakorolják vagy szolgáltatásokat vegyenek igénybe vagy szerződéstérvényesítsenek |
ide tartoznak az érintettek
számára szolgáltatás igénybevételének vagy szerződéskötésnek a lehetővé
tételére, módosítására vagy elutasítására irányuló adatkezelési
műveletek |
Előfordulhat,
hogy egy adatkezelési művelet ugyan megfelel a fent ismertetett esetek
egyikének, a Társaság azonban mégsem úgy ítéli meg, hogy valószínűsíthetően
magas kockázattal jár. Ilyenkor a Társaságnak indokolnia és dokumentumokkal
igazolnia kell az adatvédelmi hatásvizsgálat mellőzésének okait, és ezzel
összefüggésben az adatvédelmi tisztviselő álláspontját is közölnie/rögzítenie
kell.
A következő
esetekben nincs szükség adatvédelmi hatásvizsgálat elvégzésére:
Az adatvédelmi
hatásvizsgálat elvégzésére vonatkozó követelmény azokra a folyamatban lévő
adatkezelési műveletekre vonatkozik, amelyeknél valószínűsíthető, hogy magas
kockázattal járnának a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, és
amelyek esetében megváltoztak a kockázatok, figyelemmel az adatkezelés
jellegére, hatókörére, körülményére és céljára.
Az adatvédelmi
hatásvizsgálatot érdemes folyamatosan – legalább évente – felülvizsgálni, és
rendszeresen újraértékelni.
Az adatvédelmi
hatásvizsgálatot az adatkezelést megelőzően kell elvégezni. Ez összhangban van
a beépített adatvédelem és az alapértelmezett adatvédelem elvével.
Az adatvédelmi
hatásvizsgálatot az adatkezeléssel kapcsolatos döntések meghozatalát segítő
eszköznek kell tekinteni.
Az adatvédelmi
hatásvizsgálatot az adatkezelési művelet kialakítása során a lehető leghamarabb
meg kell kezdeni, akkor is, ha az adatkezelési műveletek egy része még nem
ismert. A projekt időtartama alatt az adatvédelmi hatásvizsgálat folyamatos
aktualizálásával biztosítható az adatvédelem és a magánélet figyelembevétele,
és ösztönözhető az előírások betartását előmozdító megoldások kidolgozása.
Előfordulhat, hogy a kidolgozási folyamat előrehaladásával meg kell ismételni a
hatásvizsgálat egyes lépéseit, mivel bizonyos technikai és szervezési
intézkedések kiválasztása befolyásolhatja az adatkezelésből eredő kockázatok
súlyosságát vagy valószínűségét.
Az adatvédelmi
hatásvizsgálatot nem egyetlen alkalommal, hanem folyamatosan kell végezni.
A Társaságnak
kell gondoskodnia arról, hogy az adatvédelmi hatásvizsgálatot elvégezzék. Az
adatvédelmi hatásvizsgálatot elvégezheti a szervezeten belül vagy kívül más is,
de a Társaságot terheli végső felelősség e feladat teljesítéséért.
A Társaságnak
az adatvédelmi tisztviselő tanácsát is ki kell kérnie, a kapott tanácsokat és a
Társaság által hozott döntéseket pedig írásba kell foglalni az adatvédelmi
hatásvizsgálat során. Az adatvédelmi tisztviselőnek emellett nyomon kell
követnie a hatásvizsgálatot.
Ha az
adatkezelést teljes egészében vagy részben adatfeldolgozó végzi, segítenie kell
a Társaságot az adatvédelmi hatásvizsgálat lefolytatásában, és közölnie kell a
szükséges információkat.
Az Általános
Adatvédelmi Rendelet meghatározza az adatvédelmi hatásvizsgálat alapvető
jellemzőit:
Az alábbi ábra
az adatvédelmi hatásvizsgálat elvégzésének általános, ismétlődő folyamatát
szemlélteti:
A
kockázatkezelés szempontjából az adatvédelmi hatásvizsgálat célja, hogy a
természetes személyek jogait és szabadságait érintő kockázatokat kezelje a
következő eljárások felhasználásával:
Amennyiben a
Társaság nem tud megfelelő intézkedéseket hozni a kockázatok elfogadható
szintre való csökkentésére (tehát a fennmaradó kockázatok továbbra is jelentősek), akkor kötelező konzultálni a Hatósággal.
Az adatvédelmi
incidens egyfajta biztonsági incidens. Minden adatvédelmi incidens biztonsági
incidens, de nem minden biztonsági incidens adatvédelmi incidens. Ez azt
jelenti, hogy a biztonság megsértése akkor minősül személyes adatok
megsértésének, amikor a megsértett adatok személyes adatok.
Az adatvédelmi
incidens típusai:
A
körülményektől függően a személyes adatok megsértése a titkossággal, az adatok hozzáférhetőségével,
valamint sértetlenségével is kapcsolatos lehet egyidejűleg, illetve
előfordulhat ezek bármelyikének kombinációja.
Az adatvédelmi
incidens megfelelő és kellő idejű intézkedés hiányában
okozhat a
természetes személyeknek, többek között
Az érintettet
a Társaság mint adatkezelő indokolatlan késedelem
nélkül tájékoztatja, ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas
kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, annak
érdekében, hogy megtehesse a szükséges óvintézkedéseket. A tájékoztatásnak
tartalmaznia kell
Az érintettek
tájékoztatásáról az észszerűség keretei között a lehető leghamarabb gondoskodni
kell, szorosan együttműködve a Hatósággal, és betartva az általa vagy más
érintett hatóságok, például bűnüldöző hatóságok által adott útmutatást.
Például, ha az érintettek sürgős tájékoztatása a kár közvetlen veszélyének
mérsékléséhez szükséges.
Azt, hogy az
értesítésre indokolatlan késedelem nélkül került-e sor, különösen
figyelemmel
kell megállapítani.
A Hatóságnak
történt bejelentés a Hatóságnak az Általános Adatvédelmi Rendeletben
meghatározott feladataival és hatásköreivel összhangban történő beavatkozását
eredményezheti.
A Hatóság
adatvédelmi incidens bejelentő rendszerébe a Társaságot az adatvédelmi
tisztviselő regisztrálja.
Adatvédelmi
incidens gyanúja esetén haladéktalanul értesíteni kell az adatvédelmi
tisztviselőt és az elektronikus információs rendszer biztonságáért felelős
személyt. Ha az adatvédelmi incidens az adatfeldolgozót is érinti, az
adatvédelmi tisztviselő egyeztet az adatfeldolgozó képviselőjével a felmerülő
kockázatokról és azok esélyeiről.
Az adatvédelmi
tisztviselő és az elektronikus információs rendszer biztonságáért felelős
személy haladéktalanul megvizsgálja, hogy
Az adatvédelmi
tisztviselő és az elektronikus információs rendszer biztonságáért felelős
személy az elvégzett elemzés alapján dönt
Amennyiben az
adatvédelmi tisztviselő és az elektronikus információs rendszer biztonságáért
felelős személy az eseményt adatvédelmi incidensként értékeli, úgy dönt annak
alacsony, közepes vagy magas kockázatáról. E személyek a döntésről az
adatvédelmi incidens bekövetkeztéről való tudomásszerzést követő 24 órán belül
értesítik a Társaság vezető tisztségviselőjét.
Az adatvédelmi
incidens kockázata
Alacsony
kockázatú adatvédelmi incidenst kizárólag az adatvédelmi incidens
nyilvántartásban szükséges rögzíteni.
Ha az
adatvédelmi incidens közepes vagy magas kockázatú, az adatvédelmi tisztviselő
és az elektronikus információs rendszer biztonságáért felelős személy
javaslatot tesz a Társaság részére az adatvédelmi incidens következményeinek
mérséklését célzó intézkedésekre. Ezekben az esetekben az adatvédelmi incidenst
az adatvédelmi tisztviselő a Társaság tudomásszerzésétől számított 72 órán
belül bejelenti a Hatóság részére annak incidensbejelentő rendszerén keresztül.
Magas kockázatú adatvédelmi incidens bekövetkeztéről az érintetteket – a
megfelelő intézkedés megtétele céljából – tájékoztatni kell. A tájékoztatás
megtételéről az adatvédelmi tisztviselő gondoskodik.
Ha a közvetlen
tájékoztatás lehetetlen, vagy aránytalan nehézségbe ütközik, a tájékoztatást
egyéb módon kell megtenni, különösen az adatkezelő honlapján vagy a helyben
szokásos hirdetményi úton.
Az adatvédelmi
tisztviselő és az elektronikus információs rendszer biztonságáért felelős
személy a tevékenységéről dokumentációt vezet, amelyben részletesen rögzíti a
döntések alapjait, körülményeit.
A Társaság az
adatvédelmi incidensekről a 4. melléklet szerinti formában nyilvántartást
vezet.
A Társaság
részére adatvédelmi tisztviselő kijelölése kötelező tekintettel arra, hogy a
személyes adatok kezelése nagymértékű, illetve nagy számban történik.
Az adatvédelmi
tisztviselő lehet a Társaság alkalmazottja, vagy szolgáltatási szerződés
keretében láthatja el a feladatait.
Az adatvédelmi
tisztviselőt szakmai rátermettség és különösen az adatvédelmi jog és gyakorlat
szakértői szintű ismerete, valamint a tisztviselői feladatok ellátására való
alkalmasság alapján kell kijelölni. A szakértői ismeretek szükséges szintjét a
Társaság által végzett adatkezelés, valamint az általa kezelendő személyes
adatok tekintetében megkövetelt védelem alapján kell meghatározni.
Az adatkezelő
vagy az adatfeldolgozó közzéteszi az adatvédelmi tisztviselő nevét és
elérhetőségét, és azokat a Hatósággal közli.
A Társaság
biztosítja, hogy
A Társaság
támogatja az adatvédelmi tisztviselőt feladatai ellátásában azáltal, hogy
biztosítja számára azokat az forrásokat, amelyek e feladatok végrehajtásához, a
személyes adatokhoz és az adatkezelési műveletekhez való hozzáféréshez,
valamint az adatvédelmi tisztviselő szakértői szintű ismereteinek
fenntartásához szükségesek.
A Társaság
biztosítja, hogy az adatvédelmi tisztviselő a feladatai ellátásával
kapcsolatban utasításokat senkitől ne fogadjon el. A Társaság az adatvédelmi
tisztviselőt feladatai ellátásával összefüggésben nem bocsáthatja el és
szankcióval nem sújthatja. Az adatvédelmi tisztviselő közvetlenül a Társaság
legfelső vezetésének tartozik felelősséggel.
Az adatvédelmi
tisztviselőt feladatai teljesítésével kapcsolatban uniós vagy nemzeti jogban
meghatározott titoktartási kötelezettség vagy az adatok bizalmas kezelésére
vonatkozó kötelezettség köti.
Az adatvédelmi
tisztviselő más feladatokat is elláthat. A Társaság biztosítja, hogy e
feladatokból ne fakadjon összeférhetetlenség. Ez különösen azt jelenti, hogy az
adatvédelmi tisztviselő nem tölthet be olyan pozíciót a szervezeten belül,
amelynek keretében ő határozza meg a személyes adatok kezelésének céljait és
eszközeit.
Az adatvédelmi
tisztviselő legalább a következő feladatokat ellátja:
Az adatvédelmi
tisztviselő feladatait az adatkezelési műveletekhez fűződő kockázat megfelelő
figyelembevételével, az adatkezelés jellegére, hatókörére, körülményére és
céljára is tekintettel végzi.
Személyes
adatot Magyarországon belül, az EGT-államba, valamint az Európai Unió
működéséről szóló szerződés V. címének 4. és 5. fejezete szerint létrehozott
ügynökségek, hivatalok és szervek részére továbbítani csak a jelen
Szabályzatban meghatározott valamely jogalap alapján lehet.
Az
EGT-államba, valamint az Európai Unió működéséről szóló szerződés V. címének 4.
és 5. fejezete szerint létrehozott ügynökségek, hivatalok és szervek részére
irányuló adattovábbítást úgy kell tekinteni, mintha Magyarország területén
belüli adattovábbításra kerülne sor.
Az adatvédelmi
tisztviselő szakmai véleményét ki kell kérni az adatközlést, adattovábbítást
megelőzően, kivéve azokat az adatközléseket, adattovábbításokat, amelyeket
jogszabály kötelezően előír.
Személyes
adatot a Társaság harmadik országban, továbbá nemzetközi szervezet keretein
belül adatkezelést folytató adatkezelő vagy adatfeldolgozó részére akkor
továbbíthat, ideértve a közvetett adattovábbítást is, (a továbbiakban együtt:
nemzetközi adattovábbítás), ha
A személyes
adatok megfelelő szintű védelmét – az ellenkező bizonyításáig – biztosítottnak
kell tekinteni, ha
Ilyen
megfelelő garanciák lehetnek például:
Ha a személyes
adatok megfelelő szintű védelme nem vélelmezhető, nemzetközi adattovábbítás
kizárólag abban az esetben lehetséges, ha
Az adatvédelmi
tisztviselő szakmai véleményét ki kell kérni az adatközlést, adattovábbítást
megelőzően, kivéve azokat az adatközléseket, adattovábbításokat, amelyeket
jogszabály kötelezően előír.
A Társaság a
kezelt személyes adatok megfelelő szintű biztonságának biztosítása érdekében az
érintettek alapvető jogainak érvényesülését az adatkezelés által fenyegető –
így különösen az érintettek különleges adatainak kezelésével járó – kockázatok
mértékéhez igazodó műszaki és szervezési intézkedéseket tesz.
A kockázatok
mértékéhez igazodó műszaki és szervezési intézkedések kialakítása és
végrehajtása során a Társaság figyelembe veszi az adatkezelés összes
körülményét, így különösen a tudomány és a technológia mindenkori állását, az
intézkedések megvalósításának költségeit, az adatkezelés jellegét, hatókörét és
céljait, továbbá az érintettek jogainak érvényesülésére az adatkezelés által
jelentett változó valószínűségű és súlyosságú kockázatokat.
A Társaság
meghatározott intézkedésekkel biztosítja különösen:
A különböző
nyilvántartásokban elektronikusan kezelt adatállományok védelme érdekében
biztosítani kell, hogy e külön nyilvántartásokban tárolt adatok – kivéve, ha
azt törvény lehetővé teszi – közvetlenül ne legyenek összekapcsolhatók és az
érintetthez rendelhetők.
Az alábbi
táblázat összegzi azokat az indokolt adatbiztonsági kontrollokat, amelyeket a
személyes adatok biztonsága érdekében biztosítani kell:
|
Megelőző |
Észlelő |
Reagáló/Korrekciós |
Szervezeti/adminisztratív |
szabályozásfelelősök
kijelöléstudatosítás |
Megfelelőség nyomon követése |
BCP és DRP szabálytalanságok
kezelése |
Fizikai |
hozzáférés korlátozás
(végponthoz, hálózathoz, adathordozóhoz)kontrollált
beléptetése |
fizikai őrzésmonitoringtűzjelzés,
vízjelzés |
oltóberendezésektartalék áramforrásgeoredundancia |
Határvédelem |
Tűzfal, IPS, VPNmalware
védelemredundáns architektúratartalomszűrés |
malware védelemsérülékenységi vizsgálat |
DDos védelemincidenskezelés |
Hálózat |
titkosított
továbbítászónázásredundáns architektúra |
SIEM |
Tartalékútvonal |
Végpont |
felhasználó hitelesítésmalware
védelem |
integritásvédelemmalware védelem |
Tartalék eszközökbiztonsági
javítások telepítése |
Alkalmazás |
biztonságos fejlesztésWAFbiztonságos
konfiguráció |
SIEMsérülékenység-vizsgálat |
biztonsági javítások telepítése |
Adat |
biztonsági
mentésjogosultságkezelésadatvagyon leltár |
hozzáférés monitorozásDLP |
helyreállás mentésbőlincidensbejelentés |
Az
informatikai adatbiztonsági előírások részletes meghatározását külön
szabályzat, az Információbiztonsági Szabályzat tartalmazza.
A Társaság
adatvédelmi tisztviselője évente adatvédelem témakörben oktatást tart a
Társaság személyi állománya részére.
A Társaság
személyi állománya az oktatáson és az oktatást követő vizsgán köteles részt
venni.